Firmagaver brukes av bedrifter i svært mange og ulike sammenhenger. Ovenfor de ansatte kan firmagaver benyttes som utmerkelser, i anledning jubileer, som en ekstra påskjønnelse eller en hyggelig hilsen i forbindelse med ferier. Firmagaver kan også benyttes ovenfor samarbeidspartnere som betyr det lille ekstra – som en hilsen og takk for godt samarbeid. Vi sørger for at regler for beløp overholdes – og gir deg kreative, overraskende alternativer og løsninger som passer til den målgruppen du henvender deg til.
Å dele ut firmagaver oppleves som en vennlig gest, og det er menneskelig at man som mottager vil gjengjelde denne omtenksomheten – enten man er ansatt, kunde, samarbeidspartner eller leverandør. Når det gjelder å benytte firmagaver, innebærer det at din bedrift kommer til å høste positivitet og anerkjennelse, på bekostning av andre bedrifter som ikke viser samme form for oppmerksomhet.
Vi tiltrekkes alle av gavmildhet
Den som gir bort noe «gratis», får uoppfordret og umiddelbar oppmerksomhet. Det kan handle om å gi bort t-skjorter med et humoristisk budskap på en messe, eller å overrekke en powerbank når du inviterer til seminar. Resultatet kommer uansett til å være det samme: Takknemlige mottakere kommer til å gi deg den oppmerksomheten du fortjener.
Firmagaver er også en effektiv måte å starte en samtale med kunder og interessenter. De som mottar firmagaver er mer lydhøre for budskapet ditt. Hva er vel bedre enn en målgruppe som er åpne for å lytte til hva du kommuniserer?